KASABAYA BİR ÇİFT SÖZ : 8 KASIM STADI BİZİMDİR; KALE DİREKLERİ SİZİNDİR.

Pazartesi, Eylül 20

Futbol nedir?


Evet futbol nedir? Biz erkekler futbolun en ince detayına kadar söyleyeceğimiz bir çok şey bulabilirz.
Ya bayanlar için nedir futbol?

"Eski bir dostla karşılaşmanın mutluluğuyla sohbet ederken bu siteyle karşılaştım ve dedim bende yazabilirim.Hep yazmak istediğim bir konu şimdi bu:Futbola kadınların bakışı nedir?
Öncesinde ben neden futbolu severim ordan başlamalıyım.Babam Fenerbahçeli ama öyle fanatiklerden değildir,annemde tam aksi koyu bir Galatasaray taraftarıdır.Ben daha çocukken annemin tarafına geçtim doğru yoldayım ama babam hala Fenerbahçeli ve yaptığı hatadan hala dönmüyor.Ama hala daha fanatik değil…Sonuç olarak durum böyle..


Yazıya neden kadınlar sevmezler oradan başlamalıyım.Çünkü biz kadınlara göre Seda Sayan’ın programında giyeceği pembe tuvalet,Ayşe Tüter’in Çerkez tavuğunu nasıl pişireceği,Ferhunde’nin Ali Rıza bey’in ailesine daha nasıl kötülükler yapabileceği daha önemlidir.Ya da hiçbir şey yapamazsak illa konuşabilecek bir konumuz vardır bizim.
Biz futbola sizin baktığınız stratejik bir oyun gözüyle bakamayız.Bize göre futbol 22 adamın bir topun peşinde koştuğu koca bir SAÇMALIKTIR.
Futbol bir rekabet oyunu,erkeklerin fiziksel,akılsal güçlerini kullanarak kim daha iyi,kim daha güçlü yarışı mıdır?Böyle dersem çok mu acımasız olurum?Her sene milyonlarca dolar para harcanarak gerçekleştirilen transferler,dudak uçurtan rakamlar,dünyaca önemli yıldızları takımlara getirme gayreti bu kadarda kolay açıklanmamalı eğer bu kadar basite alırsam yanlış olabilir.Zaten bende bu kadar basit olduğunu düşünmüyorum diğer hemcinslerim gibi...
2010 Dünya kupası:birçok yıldızı bir takım oyununda izlemek inanılmaz bir duyguydu.Tabiki gönül isterdi ki kendi milli takımımızda dahil olsa,Güney Kore’de yaşattığı mutluluğu tekrardan yaşatsın ama olmadı.Umuyorum 2012 Avrupa Şampiyonası’nda adımızdan söz ettirecek kadar iyi bir takım olabiliriz.

Bir takımda başarıyı sağlamak sanırım çok istemekle ve bir takım olduğuna inanmakla alakalı.Takım ruhu bunun adı eğer bir takım buna sahipse herkes birbiriyle kenetlenmişse bir sürü başarı elde edilebilir.Böyle bir durumda başarı kaçınılmaz oluyor tabi bazende şansın yanımızda olması gerekir yada Ahtapot Paul gibi bir kahine ihtiyacımız vardır. Bu sene Almanya’nın kazanmasını gerçekten istedim ama Paul istemedi.Mesut Özil transferi benim haklı olduğumu kendime ispatladı en azından.

Bayanların futbolu sevmesi erkeklere ne kadar cazip geliyor bilmiyorum ama hoşlarına gittiğini düşünüyorum .Çünkü maç saatinde başlarında dırdır eden bir eşleri yoktur. Kadın dırdırının ne menem bir şey olduğunu biliyorum bazen ben bile katlanamam.

Ama düşünü eğer maç bir erkek arkadaşla izleniyor ve kız bir anda sahadaki 22 adamdan birinin ne kadar yakışıklı olduğundan söz etmeye başlarsa neler olabilir?? Ben bu duruma futbola kadınsal içgüdülerin karışması diyorum. İster istemez bazı zamanlarda yapıyoruz. Kendimden pay biçersem Misimoviç transferi çok yerinde olmuş :))
Hemcinslerimin birçoğu için haftasonu tatili eşleriyle,sevgilileriyle beraber zaman geçirmek için eşsiz bir fırsat ama beyler sizin için adrenalin,heyecan ve tutku anlamında çoğu zaman. Futbol izlemekten keyif alıyorsunuz ve sanki izlerken sahadaki adam sizsiniz.Seyrederken kendinizden geçip bir küfür savurabiliyorsunuz çoğu zaman. Ben bundan rahatsız oluyorum futboldan rahatsız olduğum bir şey daha var: Şiddet,tribün terörü nedendir,neden oluyor diye bir düşünmekte fayda var diyorum,Sırf kaybetmekten dolayı neden zarar verilir ki bazen bir arkadaşa bazen oturduğun sandalyeye???

Şimdi artık bitirme zamanı yazımı.Konu ne kadar bütünlük içindedir bilmiyorum ama bunlar benim düşüncelerim,Seviyorum futbol izlemeyi,Galatasaray'ı :))

çok keyifli bir futbol oynamadı şimdiye kadar ama benim hala umudum var bu sezon için."

özi

20.09.2010



Özi arkadaşıma çok teşekkür ediyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder